مقایسه تفاوتهای بین کولرهای آبی و کولرگازی

تعمیر کولر گازی از حساسیت متعددی برخوردار هست . درصورتی که شما به یک نمایندگی غیر مجاز تعمیر کولر گازی رجوع‌نمایید مطمئن باشید که کولرگازی تعمیر شده به هیچ وجه هیچ گارانتی تعمیر نداشته و ممکن است به زودی به عبارتی جای تعمیر شده مجددا نیاز به تعمیر خواهد داشت . نصب کردن گازی

تفاوت کولرهای آبی و کولر گازی در چیست؟

کولرهای آبی رنگ با تبخیر رطوبت و تبدیل گرمای محسوس محیط به گرمای نهان دمای محیط را کاهش میدهند البته اساس کار کولرگازی بدین صورت است که وجود مبرد با دمای تحت در لوله‌های اپراتور ( یونیت داخلی ) و مکش هوای گرم محیط به وسیله حرفه و گذر این هوا از بین لوله‌های اواپراتور باعث سرمایش هوای محیط می گردد و گرمای دفع شدهٔ محیط به وسیله مبرد جذب شده و این گرما طی سیکلی از کندانسور به محیط بیرون دفع میشود .

طبق پیش‌بینی‌ها بیان شده متأسفانه در بخش اعظم شهرهای مرز و بوم ما در ۱۰ الی ۲۰ سال آتی مبتلا چالش شدید کم‌آبی خواهند شد . مسلماً این معضل یک کدام از سخت‌ترین دوران‌های زندگی در‌این میهن را رقم خواهد زد چون خیر صرفا هزینه تصفیه و انتقال آب مضاعف بسیار است , بلکه بخشها مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هر طرف با منابع آب مسافت متعددی دارا‌هستند . هر کولرآبی بسته به گنجایش آن به صورت میانگین در میان ۳۰ تا ۴۵ لیتر آب در ساعت مصرف می نماید ( یعنی در شبانه‌روز پاره ای تقریباً متساوی ۷۰۰ لیتر ) . به بیانی معمولی , واحدی مسکونی با مساحت ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر با کولر ۷۰۰۰ CFM تقریباً ۸۰۰ لیتر آب را در طی شبانه‌روز تبخیر می کند . به همین دلیل است که کولرهای گازی امروزه علاقه مندان متعددی پیدا کرده‌اند . کولرگازی در صنعت تهویه و تبرید از مقام خاصی شامل است . چون

کولر آبی

کولرگازی به سرعت از گرمای محیط می‌کاهد و در واقع تهویه مطبوع را حاصل می نماید .

کولرگازی نیز رطوبت وهم دما را کاهش می دهد و با داشتن غربال , ذرات آویزان در هوا را با خویش از هوای اتاق جدا می نماید . به همین علت کولرگازی از این جهت برای محیط‌های شرجی زیاد مطلوب است .

کولرگازی در واقع یک موتور گرمایی است که گرما را از محیط سرد به محیط گرمتر یا این که خارج انتقال میدهد ; اما کولرآبی یا این که کولر تبخیری , گرمای محیط را به آب که ناچار به تبخیر می شود در کابین کولر انتقال میدهد .

در محیطی که کولرگازی نصب میشود مکان بایستی نسبت به محیط خارج ایزوله باش ; البته در کولرآبی محیط ایزوله معنی ندارد زیرا کولرآبی می بایست در محیط خارج نصب باشد .
چرخه انتقال گرما در بعضا کولرهای گازی میتواند معکوس شود و از آن می‌توان به‌عنوان بخاری هم استفاده کرد ; اما در کولرآبی این قابلیت نیست .
رفع مشکل بالا نرفتن بدور موتور فن داخلی در کولرگازی ایستاده

علت بالا نرفتن دور موتور رشته داخلی در کولرگازی ایستاده :

یکی علت‌های بالا نرفتن بدور موتور رشته داخلی در کولرگازی های ایستاده , کثیفی کویل ھای اواپراتور هست . از آن‌جا که در کولرگازی های ایستاده , مکش ھوا از پشت اواپراتور صورت می گیرد لذا در ظاهر و از نصیب جلو , کثیفی کویل اواپراتور کولرگازی معلوم نیست و بایستی اواپراتور کاملاً گشوده شود تا کثیفی کویل معلوم گردد .

پیشین از توضیحات بیشتر بایستی بدانید که هر چند با آموزش‌های جان دار در‌این وب‌سایت شما می توانید اکثری از مشکلات مرتبط با کولرگازی خویش را حل فرمائید البته کار تعمیر و خدمت کولرگازی کاری تخصصی است و می بایست به متخصص ها این فرمان سپرده شود . به همین بهانه ما تهران سرویس‌کار را به شما معرفی میکنیم .

در بالا می بایست بدانید که از ظواهر رویی اوپراتور نمی شود قضاوت کرد . همان‌طور که در تصویر تحت میبینید فین اوپراتور در ظاهر کاملاً تمییز به لحاظ می رسد
بعداز گشودن بدون نقص اوپراتور یونیت داخلی بایستی کویل های اوپراتور به‌صورت بی نقص شستشو شوند . بسته به میزان کثیفی کویل اوپراتور کولرگازی مدت‌زمان شستشو با جت واش متغیر است .

برای این‌که درک درستی از نحوه عملکرد کولرگازی ایستاده و همینطور علت کثیفی کویل اوپراتور کولرگازی داشته باشد

کولرگازی

آموزش سرویس کولرگازی

فرقی نمیکند که شما برای اولین دفعه اقدام به نصب کولر گازی بکنید یا این که نیاز به تعمیر کولر گازی داشته باشید . درهرحال , به راحتی و با انجام یک‌سری تراز بی آلایش پایین میتوانید در حین و پول خویش صرفه‌جویی فرمایید . بااین حال که بعضا امور نظیر نصب و خدمت کولرگازی نیاز به یک نصاب یا این که سرویس‌کار کولرگازی حرفه‌ای دارا‌هستند , البته یک‌سری امور می‌باشند که شما میتوانید خودتان به تنهایی انجام دهید تا امکان خنک کنندگی کولر گازی خودتان را در تمام طول فصل‌تابستان مراقبت فرمایید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *