توضیح آموزش نصب کولر گازی اسپیلت و نام بردن انواع کولر گازی

آموزش نصب کولرگازی در کامتک به اینصورت می‌باشد که در بالا کارآموز با اشکال اسپلیت در بازار کشور ایران آشنا شده و نقاط مشترک و ضعف های آن‌ها‌را بررسی می‌نماید . آنگاه با اجزای تخصصی کولرها آشنا شده و در وضعیت کلی با روش نصب آشنا میشود . کارآموز در‌این بخش با ایرادهایی که در هنگام نصب سبب به اشکالاتی در کار میشود آشنا شده و می توانند به راحتی کولرهای معولی و اسپلیت و کولرهای صنعتی گازی را نصب نماید .

آموزش نصب کولر گازی

آموزش نصب کولر گازی دربرگیرنده عصر نصب کولر , اشکالات نصب و روش گاز زدن کولر گازی و نصب کولرهای دو تیکه است

زمان آموزش نصب کولر گازی
شناخت اول با اشکال کولرگازی موجود در بازار
محاسبه بار برودتی بصورت تجربی و اشنایی با سیستمهای برودتی و سرمایش و گرمایشی
شناخت با اسپلیت های مرکزی در تالار های بزرگآموزش نصب اسپلیت
آشنایی مدلهای متفاوت اسپیلت در بازار کشور‌ایران
معرفی بی نقص همگی ابزار و امکانات نصب کولر گازی اسپیلت
آموزش ضوابط نصب و اصول لوله کشی صحیح با دقت به دسته و گنجایش
آموزش بخش مکانیک و الکترونیک دستگاهها
آموزش آشنایی گونه های گازهای خنک کننده با مبردها
آموزش اشکال کمپرسورهای برودتی کولرگازی و کلاس آب و هوایی و دسته بندی دستگاهها
آموزش سیم کشی درست برق کولر گازی
شناخت با شارژ گاز اسپیلت
شناخت با قطعاتی نظیر فیوز حرارتی اتومات , سنسور دمای کولر و طرز سعی آنان
روش جابجایی کولر گازی اسپیلت از مکانی به مکان دیگر
آموزش روی هم گذاشتن کولر گازی

ولی در آموزش نصب اسپیلت نکاتی است که بایستی نصاب ها آنرا رعایت نمایند . در کامتک نصاب کولر گازی این زمان را درس دادن می‌نماید . فراگیری نصب بصورت کاربردی است و همه نکات نصب در‌این کلاس ابلاغ میشود .

روش نصب کولرگازی

در صورتی می خواهید در کار کولر گازی مهارت کافی کسب فرمائید و پاسخگوی بیشتر به مشتریان باشید اضطراری است که بتوانید تعمیر و حفظ آنرا فرا گیرید . در بخش مقاله‌ها اموزش نصب کولر گازی بعضی از مورد ها نصب بصورت تئوری آورده شده‌است . کارآموزان در کارگاههای نصب کولر گازی با موردها عملی و تجربی هم آشنا می گردند .

یک نصاب اسپیلت عالی بایستی اشکالات نصب و روشهای متفاوت نصب را بداند و از مسیر لوله مسی و پنل را در شایسته ترین جای اتاق نصب نماید . در شرایطی‌که ارتفاع لوله مسی ارتقاء یابد منجر ایراداتی میشود . همینطور در حالتی‌که سیم کشی قابل قبولی برای کولر گازی در لحاظ نگیریم اشکالات برقی برای مکان به وجود میآید . اکنون در‌صورتی‌که می خواهید آموزش تعمیر کولر گازی را بگذرانید می توانید بهمراه همین فن آنرا گزینش نمایید تا از تخفیف برخوردار گردید .

انواع کولرهای گازی

تهویه مطبوع شاخه‌ای از تأسیسات در مهندسی مکانیک می باشد که با دقت به سعی و کاربری سیستم‌های گوناگون دراین باره , دارنده تنوع بالایی هست که کولر گازی یکی این سیستم‌ها است و امروزه دارنده طرف داران متعددی می باشد

کولرهای گازی معمولاً در تعدادی جور ساخته می گردند :

کولرهای یک تکه یا پنجره‌ای
کولرهای دو تکه ( اسپلیت )
کولرهای پرتابل ( قابل حمل )
کولرهای ایستاده
کولرهای سقفی یا کاستی
کولرهای داکتی یا کانالی
کولرهای چندین شعبه یا مولتی
کولرهای دوتکه
Air cond ext block . jpg

کولرهای دوتکه یا اسپلیت‌ها از دو واحد منقطع ساخته می گردند , یونیت خارجی دربرگیرنده کمپرسور و کندانسور است که در بیرون از ساختمان نصب می شود و یونیت داخلی که واحد تبخیر ( اواپراتور ) در آن قراردارد در باطن ساختمان جای می گیرد . یونیت خارجی و یونیت یا پنل داخلی بوسیله دولولهٔ مسی یا این که آلومینیومی به همدیگر دارای ارتباط می باشند . لولهٔ باریکتر گاز سرد را از یونیت بالا به یونیت داخلی منتقل می نماید و لوله ضخیمتر کار خروج وانتقال گاز گرم را به یونیت و کمپرسور بالا به عهده دارااست . این کولرها معمولاً دارنده دستگاه در دست گرفتن از شیوه بدور میباشند . [۱] این دسته کولرها مشتمل بر دو نوع معمولی و اینورتر می گردند که در نوع اینورتر تا حداکثر شصت درصد ( ولی در حالت ایدئال ) از مصرف انرژی را نسبت به نوع معمولی کاهش می دهد .

شیوه تشخیص کولر اینورتر ( inverter ) از کولر معمولی چیست؟

نسل نو کولرهای گازی یا این که اسپلیت‌ها , کولرهای اینورتر میباشد , که احتمال دارد مردمان به کولرهای گازی اینورتر کولرهای گازی کم مصرف هم بگویند . اینورتر یا این که مبدل برق دستگاه الکترونیکی است که جریان متناوب را به جریان بی واسطه تبدیل میکند . جریان متناوب تبدیل شده میتوانند مبتنی بر نیاز در هر ولتاژ و فرکانسی باشد که به وسیله ترانسفورماتورهای مطلوب و مدارها در دست گرفتن می شود .

پژوهش ها دایکین ( بروشور FTK – 1115 – B ) بر روی صرفه جویی انرژی در زمان ۱سال در بین یک اینورتر ۱ . ۵ HP و یک غیراینورتر ۱ . ۵ HP نشان اعطا کرد که کولر اینورتر سبب صرفه جویی مفهوم دار در مصرف برق می شود . کولرها در اتاقی به اندازۀ ۵/۱۶ متر مربع , دمای تهیه شدۀ ۲۵ مرتبه سانتی گراد , سرعت حرفه بالا و دمای خارج ۳۳ جايگاه سانتی گراد تست شدند . [۱]

کولرهای کم‌ مصرف نسل تازه دو تفاوت مهم با کولرهای کهن دارا‌هستند که با همین تفاوت توانسته‌اند مشکلات مصرف برق را تا حد مناسبی کم نمایند .

گاز مصرفی درین کولرها گاز R410a بوده که دوچندان سردتر از گازهای R22 که در کولرهای دیرین مورد استفاده قرار می گرفت است . دمای جوشش گاز R410a منفی ۵۲ جايگاه سانتی گراد است و این در حالی است که دمای جوشش گاز R22 منفی ۴۱ جايگاه سانتی‌گراد بوده که‌این تفاوت در سیستم های تهویه مطبوع دوچندان قابل‌توجه و نقش مهمی در ایجاد سرما در بازه زمانی کمتر خواهد داشت .

ساختار کمپرسور یا این که به عبارتی قلب تپنده سیستم تهویه مطبوع یا این که کولر گازی های قدیمی به گونه ای است که پس از هم‌دما شدن محیط با دمایی که شما برای کولر گازی تهیه و تنظیم کرده‌اید موتور یا این که کمپرسور کولر گازی کاملاً خاموش و چشم به راه خواهد ماند تا مجدد از روش فرمان مادربرد استفاده شود که همین شروع دوباره سبب مصرف جریان بالایی از برق است .

ولی در کولرهای اینورتر با توجه به کمپرسور و قطعات و مدارات فرمانی که در آن کار برده شده‌است سیستم به نوعی پباده سازی شده که کمپرسور هیچ‌گاه کاملاً از مدار بیرون نمیشود تا برای روشن شدن مجدد جریان بالایی بخواهد بلکه به دور حرکتی یا این که اقتدار موتور به دست‌کم خویش خواهد رسید تا برای خنک کردن دوباره محیط نیاز

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *