بررسی راه های پیشگیری از برگشت مبرد مایع و مراحل نصب کولر گازی

راه های پیشگیری از برگشت مبرد مایع در دستگاه هایی که از این سیستم استفاده می شود ابتدا شیر برقی خط مایع را بسته و کمپرسور تمام مبرد جان دار در اواپراتور را به رسیور منتقل می نماید . با ذیل وارد شدن فشار اواپراتور کلید کنترل کننده فشار کمپرسور را قطع می نماید . در‌این‌حالت‌ دیگر مبردی در اواپراتور نیست تا به قسمت کارتر نفوذ نماید .

راه های پیشگیری از  برگشت مبرد مایع

۱ – شارژ به اندازه و دقیق مبرد در سیستم

۲ – استفاده از سیستم Pump Down

۳ – استفاده از هیتر کارتر در کمپرسور .

هنگامی که کمپرسور خاموش است هیتر , روغن مو جود در محیط روغن را گرم نگه داشته و از نفوذ مبرد در روغن خودداری می نماید .

۴ – استفاده از مایع شکن در خط ساکشن کمپرسور .

فروش و تعمیر گونه های کولر گازی

در دستگاه هایی که احتمال برگشت مبرد موجود است مثل سیستم هایی که تخت گاز داغ کار دیفراست را انجام می دهند و یا این که سیستم هایی که از هیت پمپ جهت گرمایش استفاده می نمایند وجود مخزن مایع شکن واجب است . مایع شکن در واقع یک مخزن است که مبرد مایع مازاد را در خویش ذخیره و تبخیر می نماید و بازدارنده وصال مبرد مایع به کمپرسور می شود .

۵ – استفاده از ترموستات فن برج خنک کن و کلید فشار جهت تهیه و تنظیم حرفه کندانسور .

سرد شدن بیش تر از حد کندانسور منجر سابکولینگ بیشتراز مقدار مایع خروجی کندانسور شده و این دستور فشار پشت شیر انبساط را کاهش می‌دهد و سبب می شود تا در کار آن ایراد تولید شده و مایع بیشتراز حد وارد اواپراتور شود . در سا‌عتها ابتدایی صبح و آخرین شب که بار حرارتی روی اواپراتور کم هست می‌تواند تولید وضعیتی کند که در خروجی اواپراتور مبرد مایع داشته باشیم .

با تهیه بودن ترموستات فن برج خنک کننده و کنترل کارکرد حرفه های کندانسور هوایی با کلید های کنترل کننده یا این که اینورتر جهت کنترل به دور رشته می توان از این دستور پرهیز کرد .

مراحل نصب کولر گازی

نصب کولر گازی در موقعیت کلی دارنده پنج مرحله میباشد که بشرح ذیل است :

نصب بخش داخلی کولر گازی گازی ( InDoor Unit ) :

نصب سینی جهت نگهداشتن یونیت داخلی بر روی دیوار جهت نصب سینی احتیاج به یک مرحله بوده تا سینی بصورت تراز روی دیوار نصب گردد و از دلر چکشی و مته منحصر برای سوراخ کاری روی دیوار به کار گیری می شود , همینطور نگدارنده ریموت کنترل بر روی دیوار در مکانی که به راحتی قابل دسترس باشد واجب است .
نصب بخش بیرونی کولر گازی ( Outdoor Unit ) : نصب یک شالوده مطلوب و مقاوم برای یونیت خارجی بر روی دیوار پشت بام روی زمین یا این که سقف های شیب دار .

نصب ابزارهای الکترونیکی و برقی :

نصب یک فیوز مطلوب از دسته فیوز نماید کار ( فیوز موتوری ) و همینطور به کار گیری از کابل استاندارد و مرغوب متناسب با جریان مصرفی دستگاه در جائیکه سیستم اتصال زمین ( ارت ) موجود است . سیم ارت دستگاه را حتما وصل نمایید .

لوله کشی :

در‌این مرحله بایستی لوله کشی در بین بخش خارجی کولر و بخش داخلی انجام گردد . همت نمایید تا حد قابلیت مسیر لوله کشی مستقیم باشد . در صورت وجود زاویه در مسیر لوله کشی خم کاری لوله ها بدقت و طبق آموزشهای کمپانی صورت بپذیرد . حتما لوله ها می بایست از محل واحد داخلی کولر تا واحد خارجی ان عایق گردد . حتما لوله و عایق داخل پرایمر قرار گیرد و برای اتصال عایق ها به یکدیگر از چسب اختصاصی عایق استفاده شود چون به کار گیری از لنت برق و مواقعی از این دست سبب ساز از در میان رفتن قطر عایق می‌شود .

وکیوم کردن دستگاه :

در‌این سطح بایستی دستگاه را طبق آموزشی که ارائه می شود وکیوم نمائید .

وکیوم کردن کولر گازی

هنگامیکه کولر گازی برای اولین بار نصب میشود باطن لوله های در بین کندانسور و اوپراتور هوا و احتمال دارد اندازه یه خرده رطوبت موجود هست که نصب کننده کولر گازی مکلف است با پمپ هوایی که در اختیار دارد و با نام پمپ وکیوم شناخته میشود کل مدار لوله کشی را حداقل به مدت نیم ساعت وکیوم نماید تا هوای باطن لوله ها را تخلیه کرده که موقع شارژ گاز , گاز کولر گازی بصورت خالص در مدار باشد و با هوا ترکیب نشود .

واجب بذکر است وجود رطوبت در مدار چه بسا یک قطره منجر زخم دیدن کمپرسور کولر گازی و وجود هوا و ادغام شدن هوا با گاز سبب ارتقا مصرف برق کولر گازی خواهد شد .

سرویس کولر گازی

سرویس کردن به موقع کولر گازی یک کدام از مساله مضاعف مهمی است که سبب ساز مراقبت تندرست و بازدهی کولرگازی می شود . احتمالا خیلی از مردمان به دلیل مشغله مضاعف و یا این که هزینه سرویس كولر های گازی عملا تا زمان خرابی و خاموش شدن دستگاه های كولر گازی هیچ زمان به سرویس آن فكر نكنند و این كار را تنها هزینه ای بی برهان بدانند .

در صورتیکه كولر های گازی سرویس نشوند به دلیل كثیفی , عملا برهه زمانی زمان بیشتری را جهت خنك نمودن محیط صرف مینمایند این قضیه در وهله اولیه منجر ارتقا مصرف برق و هزینه پرداختی آن می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *