توضیح انواع مختلف کولر گازی , نشانه های خرابی و تفاوت آن با کولر های آبی

ممکن است خیلی از مردمان به دلیل مشغله دوچندان و یا این که هزینه سرویس كولر های گازی عملا تا زمان فساد و خاموش شدن دستگاه های كولر گازی هیچوقت به سرویس آن فكر نكنند و این كار را فقط هزینه ای بی برهان بدانند .

 

کولرهای گازی گونه های مختلفی دارند :

– کولرهای یک تکه یا پنجره ای

– کولرهای دو تکه ( اسپلیت )

– کولرهای پرتابل ( قابل حمل )

– کولرهای ایستاده

سرویس های دوره ای کولر گازی

ممکن است خیلی از مردمان به دلیل مشغله دوچندان و یا این که هزینه سرویس كولر های گازی عملا تا زمان فساد و خاموش شدن دستگاه های كولر گازی هیچوقت به سرویس آن فكر نكنند و این كار را فقط هزینه ای بی برهان بدانند .

کلیه اسباب و اثاث و اتومبیل آلات مكانیكی به خدمت های عصر ای نیاز دارا هستند ممکن است بی آلایش ترین نمونه در این باره اتومبیل شما باشد در حالتی که در حین مقرر و مطلوب سرویس های موردنیاز انجام نگردد عملا قدمت اتومبیل كوتاه شده و هزینه تعمیرات آن زیاد بسیار خواهد شد .

در صورتی كولر های گازی سرویس نشوند به دلیل كثیفی , عملا بازه زمان بیشتری را جهت خنك نمودن محیط صرف می‌کنند این مسئله در وهله اولیه سبب ساز ارتقاء مصرف برق و هزینه پرداختی آن می شود .

رمز انجام بدلیل كاركرد مضاعف كمپرسور و ارتقاء آمپر مصرفی ممكن است پیروزی دستگاه , سیم كشی و چه بسا كمپرسور جراحت جدی و غیر قابل جبرانی ببیند این مورد میتواند برای شما هزینه گزاف تعمیرات را پیرو داشته باشد . همینطور دوران زمان بیشتری با خاطری سهل از هوای مطبوع دستگاه خویش لذت ببرید

همه تکنسینهای این مرکز به طور ماهانه در کلاسهای آموزشی مربوط به تعمیر اسباب و اثاث سرمایشی کمپانی کرده و داده ها همگی تکنسینها آپ دیت است .

تعمیر کولر گازی

در شرایطی که شما نیز جزء افرادی میباشید که از کولر گازی به کار گیری می‌کنید احتمال دارد با ایراد و فساد در کولر گازی خویش مواجه گردید و شاید بخواهید خودتان دست به تعمیر کولر گازی بزنید . در‌این مقاله سعی در این است که به بعضا از مشکلات و عیوب مرسوم در کولر گازی بپردازیم

در دنیای امروز کولرهای آبی جای خویش را به کولر های گازی داده اند و از آن‌ها برای گرمایش و سرمایش در مکان های گوناگون به کارگیری می نمایند و تهویه مطبوعی را ساخت می نمایند .

بزرگترین اجزای کولر گازی مشتمل بر کمپرسور , کندانسور , شیر انبساط و اواپراتور هست .

انواع کولر گازی :

کولرهای گازی از حیث جور , صورت , مقدار و کاربرد به اشکال مختلفی تقسیم می گردند که درین مقاله به معرفی پرکاربردترین آن ها میپردازیم .

اسپلیت دیواری

کولر گازی دیواری از ۲ نصیب تشکیل می شود که پنل آن در درون ساختمان و کمپرسور در قسمت خارجی ساختمان نصب می شود که با این کار از ورود راز و صدای کمپرسور به درون ساختمان دوری می شود

کولر گازی ایستاده

نظیر اسپلیت دیواری می‌باشد و به دلیل مدل پباده سازی داخلی آن و گنجایش بالای آن برای مکان های همگانی و سالن های بزرگ استفاده می‌شوند .

کولر گازی پنجره ای

این گونه ابتدایی ترین جور کولر گازی می‌باشد که از یک دستگاه درست شده شده‌است و تمام اجزا در یکجا میباشد و معمولا در محیط پنجره نصب می شود و برای فضاهای کوچک کاربرد داراست

کولر گازی پرتابل

نظیر کولر گازی پنجره ای است با این تفاوت که قابل حمل است و در هر جایی می توان آن را نصب نمود و هوای کندانسور از روش لوله پلاستیکی پشت دستگاه به خارج ارسال می گردد

مزایای کولر گازی نسبت به کولر آبی :

بعضا از دلایلی که سبب می شود روز به روز استفاده از کولر های گازی و اسپلیت در میان مردمان ترویج بیشتری پیدا نماید , شرح ذیل است :

به سرعت از گرمای محیط می‌کاهد و در واقع تهویه مطبوع را حاصل می کند

برخلاف کولرهای آبی رنگ , رطوبت را ارتقا نمی‌دهد . کولر گازی از این جهت برای محیط‌های شرجی زیاد مطلوب است

از کولرهای گازی نیز تحت عنوان دستگاه گرمایشی و نیز سرمایشی به کارگیری می‌شوند البته در کولر آبی این قابلیت نیست و تنها کاربرد سرمایشی داراست

انجام سرویس دوره ای برای کولرهای گازی :

دستکم سالی یکبار نیاز است که کولرهای گازی سرویس شوند که در صورت عدم خدمت به موقع , خنک کنندگی دستگاه کاهش و مصرف برق ارتقا می‌یابد و در دراز بازه زمانی به دستگاه آسیب میرسد .

توجه داشته باشید که فیلترهای کولر گازی و اسپلیت می بایست مرتبا منزه شوند و شستشو با آب صورت گیرد , در غیر این صورت گرد و غبار موجود درون پانل منجر تولید بوی بد و بالا رفتن مصرف برق شده و خنک کنندگی کاهش می‌یابد .

در زمینه‌ی شارژ گاز هم تا هنگامی که خنک کنندگی موجود هست نیاز به‌این کار نیست , اما سفارش میشود سالی یکبار فشار آن به وسیله سرویس کار کولر گازی تنظیم شود .

برخی از نشانه های خرابی کولر گازی :

در حالتی که کولر گازی شما روشن نمیشود احتمالا یکی‌از عوارض ذیل صورت داده باشد :

دوشاخه یا این که سیم رابط کولر معیوب است و یا این که پریز , برق ندارد
در سیم بندی داخلی , فاز یا این که نول جدا شده باشد

چنانچه خرابی در کمپرسور کولر گازی باشد :

فاز یا این که نول کمپرسور در گیر قطعی شده‌است
ترموستات اسپلیت مبتلا فساد شده‌است
کمپرسور یا این که خازن خط مش انداز کمپرسور معیوب شده‌است

در حالتی‌که فساد در رشته کولر گازی باشد :

فاز یا این که نول حرفه مبتلا قطعی شده‌است
کلید فن خراب است
موتور حرفه یا این که خازن راه و روش انداز موتور حرفه معیوب شده‌است

در حالتی که خنک کنندگی کولر گازی کم شده باشد :

روزنه های محل ورود کولر گازی مسدود شده‌است
غربال خروجی هوا , آلوده و کثیف است
ترموستات به صدق تهیه نشده است
موتور حرفه نیم سوز شده

در حالتی‌که بادی که از کولر بیرون می شود گرم باشد

روشن نشدن کمپرسور
بر اثر نشت گاز و خارج شدن آن از کولر
پروانه خنک کننده کندانسور هرزگرد شده باشد
ترموستات به درستی تنظیم نشده است

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *