روش تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب و مزایای این دستگاه در تشخیص

تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب خدمتی است که از طریق شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه ارائه می شود .

دستگاه نشت یاب

مغایر روش سنتی که تشخیص کار ها براساس ازمون و اشتباه بود و با حدس و گمان مبادرت به گزینش محل ظریف پارگی می کردند که‌این روش می توانست ضرر هایی را به همراه داشته باشد درین روش نوین تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب با توجه کمتر از ۱۰ سانتی متر به تشخیص محل ظریف پارگی می‌پردازد .

امار تحقیقات نشان می‌دهد که هر منزل معمولی میتواند هر ساله دربین ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ گالون هدررفت اب از روش نشت بوسیله لوله ها ی اب داشته باشد , البته می توان با تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب علاوه بر صرفه جویی این نعمت الهی هزینه ها را هم کاهش بخشید .

گونه های نشتی

نشتی به دو صورت واقعه می افتد :

یک گونه از نشتی ها به طور اشکار میباشند و می توان باچشم انها را تشخیص دهیم به عنوان مثال نشتی شیر های اب گرمابه , سرویس بهداشتی و اشپز منزل به راحتی با یک تعمیر می توان از نشت اب جلو گیری کرد ولی بعضا از نشتی ها منشاء ان به دلیل عبور لوله های انتقال اب از تحت زمین و دیوار ها مشخص و معلوم نمی‌باشد و به تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب نیازمند میباشند .

نشت های بزرگ را می توان از روش ازمون کنتور از وجود ان اطمینان حاصل کرد تنها کافیست فرآیند زیررا انجام دهید البته نشت های کوچک به بررسی به وسیله اشخاص کارشناس و تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب نیاز دارا هستند .

۱ – همگی شیر های اب ساختمان را سفت ببندید درین ازمون بایستی امکانات اتومات ابیاری , لباسشویی و ظرفشویی مورد به کار گیری نباشند .

۲ – ابتدا رقمی را کنتور نشان میدهد در جایی ثبت و به زمان ۱۵ دقیقه شکیبایی نمائید درین دوران مراقب باشید که کسی از اب به کار گیری نکند .

۳ – بعداز گذشت ۱۵ دقیقه رقم کنتور را ثبت کرده و اختلاف ان را با عدد اولیه بگیرید این اختلاف نشان دهنده ی اتلاف اب و وجود نشتی در مسیر لوله است .

بعداز اطمینان از وجود نشت اب در ساختمان تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب به وسیله شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه محل ظریف نشت اب را با توجه کمتر از ۱۰ سانتی متر پیدا فرمایید آنگاه به تعمیر و رفع نشتی بپردازید .

عواملی که احتمال وجود نشتی اب را بوجود می اورند :

۱ – بوی نم و رطوبت در بعضی از بخش های ساختمان

۲ – ترک تناول کردن گچ دیوار و سقف

۳ – کاهش ناگهانی فشار اب ساختمان

۴ – چکه کردن اب از دیواره ها و سقف

۵ – ارتقاء ناگهانی میزان مبلغ قبض اب

۶ – لکه شدن گچ دیواره ها و سقف منزل

از انجایی که همه این نشتی ها نهفته می‌باشند نیاز به تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب است .

تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب در موسسه ها لوله بازکنی و تخلیه چاه عمدتا به طور صوتی میباشد که به وسیله امواج صوتی به تشخیص محل ظریف پارگی لوله میپردازند , دستگاه تشخیص پارگی لوله دارنده دو نصیب فرستنده و گیرنده می‌باشد امواج به وسیله دستگاه فرستنده داخل لوله نبی می‌شوند طبق قانون ها فیزیکی جنبش اب سبب ساز ساخت امواج صوتی می شود و این امواج با گوش بشر قابل شنیدن نیست و در محل پارگی خروج اب با سرعت موج پهن خیس ساخت کرده و همین منجر می شود با کم و دوچندان شدن امواج محل ظریف پارگی را با دستگاه گیرنده تشخیص اعطا کرد .

اهمیت ندارد که میزان پارگی لوله شما چقدر باشد بوسیله تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب می توان چه بسا پارگی کوچک لوله ها راکه اب به طور قطره ای بیرون می‌شوند را معین کرد .

مزایای به کار گیری از تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب :

امروزه با ترقی تکنولوژی می توان محل ظریف پارگی لوله و ترک های ان را تشخیص بخشید و با استعمال از دستگاه نشت یاب سوای تولید ضرروزیان و فساد بی راه محل ظریف نشت را تشخیص بخشید و از توسعه نم و رطوبت جلو گیری کرد .

عارضه ها پارگی لوله های اب و چاره ان چیست؟

پارگی لوله های انتقال اب , لوله های شوفاژ , موتور منزل ها وفاضلاب مشکلی است که هر از یک سری گهگاه در ساختمان ها براساس عوارض ذیل چهره می‌دهد و بستگی ندارد که ساختمان شما نوساز و یا این که سابق باشد .

۱ – قرار دریافت کردن لوله های فلز در تحت خاک های مرطوب , اهکی و یا این که محل هایی که باعث خوردگی و تماس گرفتن این لوله ها و در غایت ترکیدن لوله فاضلاب ها می شود .

۲ – قرار دریافت کردن دو لوله ی فلزی غیر همجنس که سبب ساز ساخت برخورد فی مابین انها و ترکیدن لوله می شود .

۳ – عدم تخصص کافی لوله کش و حدیده کردن بیشتراز حد لوله و اتصالات ان

۴ – انبساط و انقباض بیشتراز حد لوله های شوفاژ و موتور منزل ها

۵ – عدم عایق کاری لوله ها و قرار به دست آوردن لوله در سوز و سرما وگرما

۶ – ارتقاء و کاهش ناگهانی فشار اب که میزان فشار اب در شب هنگام به دلیل کاهش میزان مصرف شهری ارتقاء مییابد .

بعداز تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب محل پارگی و محل هایی را که نم زده شده را بایستی به طور تخصصی تعمیر فرمایید و ممکن است نیاز باشد تا شما جزو لوله را تعویض نمائید تا از پیدایش مشکلات بعدی جلو گیری شود .

این نکته را بایستی به خاطر داشته باشید که هزینه تشخیص پارگی لوله با دستگاه نشت یاب درمقابل میزان مخارج ناشی از تخریب وخسارت های بعدی مضاعف اندک هست .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *