معرفی انواع اتصالات لوله فاضلاب و مدلهای کاربردی آن

لوله کشی فاضلاب از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان می باشد و برای اینکه عمر ساختمان شما بیشتر شود و از خطرات و خسارات و مشکلاتی که در آینده ممکن است ایجاد شود پیشگیری نمایید لازم است که با انواع اتصالات لوله فاضلاب آشنا شوید و لوله های با کیفیت و استاندارد را در سیستم لوله کشی منزل خود انتخاب نمایید.
اگر مدل های مختلف اتصالات لوله کشی فاضلاب را بدانید، می تواند به شما کمک کند که در هنگام مواجه شدن با گرفتگی های احتمالی در آینده چگونه از اتفاقات بعدی جلوگیری کنید و یا از همان ابتدا کیفیت لوله کشی ساختمان را بیشتر نمایید.

تفاوت انواع اتصالات لوله فاضلاب قدیمی و جدید در چیست؟

در گذشته لوله های فلزی و اتصالات آنها اولین دسته لوله های فاضلاب بودند که بسیار در ساختمان سازی از آنها استفاده می‌شد. در روش آب بندی این لوله ها مشکلاتی وجود داشت که مهندسین و تکنسین های لوله کشی تصمیم گرفتند تا مدل های مدرن تر و پیشرفته تر از اتصالات لوله فاضلاب را طراحی کنند به طوری که امروزه از مواد مختلف این لوله های فاضلاب و اتصالات آن ها را می سازند که نیاز های هر ساختمانی را برطرف می کند و جنس این اتصالات و لوله های فاضلاب از پولیکا، پلی اتیلن و … می باشد که جزء اتصالات جدید به حساب می آیند.

انواع اتصالات لوله فاضلاب ممکن است پس از مدتی به دلیل رعایت نکردن یکسری نکات دچار گرفتگی شوند که گاهی میزان گرفتگی سطحی بوده و می توان با استفاده از مواد خانگی ترکیبات مختلفی را به وجود آورد و از آن برای باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب استفاده نمود. اما گاهی این گرفتگی فقط با استفاده از شیوه ها و دستگاه های پیشرفته لوله بازکنی باز می گردد که در این زمینه سایت هایی همچون چاه بازکنی برچسب خدمات شبانه روزی در هر منطقه به شما ارائه می دهند؛ از این رو برای سفارش و تماس با لوله بازکنی شهران و دیگر مناطق باید حتماً به همراه سرویس مورد نظر خود منطقه سکونتتان را سرچ نمایید.

با انواع اتصالات لوله فاضلاب بیشتر آشنا شوید

در هر ساختمان، شیوه های مختلفی برای لوله کشی وجود دارد که می‌توانید با توجه به آن شیوه ها از اتصالات مختلف برای لوله ها استفاده نمایید و همچنین در انتخاب اتصالات لوله آب و فاضلاب باید دقت کنید؛ زیرا جنس لوله ها و عوامل دیگری در این زمینه دخیل هستند.
باید این نکته را متذکر شویم که انواع اتصالات لوله فاضلاب همچنین به صورت چسبی و پوش فیت نیز در بازار وجود دارند که در صورت تمایل می توانید برای آشنایی با انواع لوله فاضلاب به مقالات مرتبط با همین موضوع در سایت برچسب مراجعه کنید و یا همین مقاله را تا پایان دنبال نمایید زیرا در ادامه قرار است شما را با انواع اتصالات لوله فاضلاب و به خصوص کاربرد های هر کدام و ویژگی‌های خاصی که دارند بیشتر آشنا کنیم.

سیفون یکی از انواع اتصالات لوله فاضلاب

حتماً شما با انواع سیفون ها آشنا هستید اما شاید نمی دانستید که آن ها هم بخشی از اتصالات لوله های فاضلاب به شمار می روند و همچنین نقش بسیار مهمی در لوله کشی ساختمان ایفا می کنند.
سیفون ها در انواع مختلفی وجود دارند که پر کاربردترین آنها در سیستم لوله کشی فاضلاب بیشتر از نوع اس و پی می باشد. سیفون های دیگری هم وجود دارند که در ساختمان از کاربردهای کمتری برخوردار هستند.

سیفون ها وظیفه برگرداندن فاضلاب، بوی بد و جانوران موذی از شبکه های فاضلاب به داخل ساختمان را به عهده دارند که در صورت عملکرد نادرست آنها ممکن است گرفتگی در لوله های فاضلاب به وجود بیاید.
گاهی به دلیل حساسیت سیستم لوله کشی فاضلاب منزلتان بهتر است رفع گرفتگی را به لوله بازکن های ماهر بسپارید که لوله بازکنی سید خندان در سایت برچسب خدمات چاه بازکنی را به صورت شبانه روزی به شما ارائه می دهد و در دیگر مناطق شما می توانید نزدیکترین لوله بازکن به خود را از طریق سایت لوله بازکنی برچسب بیابید.

انواع زانویی در اتصالات لوله فاضلاب

برای تغییر جهت در مسیر لوله ها از اتصالات زانویی استفاده می کنند و نقش بسیار مهمی را در اتصالات لوله فاضلاب انجام می دهند که بر اساس کاربردهایی که دارند به چند دسته تقسیم می شوند:

  • زانوی قائم یا ۹۰ درجه یا چپقی: مسیر لوله ها را به اندازه ۹۰ درجه تغییر میدهد.
  • اتصال زانویی ۴۵ درجه: مسیر لوله ها را به اندازه ۴۵ درجه تغییر می‌دهد.
  • اتصال زانویی تبدیل: مسیر لوله ها را با قطر های مختلف تغییر می دهد.

در اتصالات زانویی ۴۵ درجه گرفتگی لوله ها بسیار کمتر از زانوی ۹۰ درجه اتفاق می افتد و مهندسین و تکنسین ها توصیه می کند که از اتصال ۴۵ درجه بیشتر در لوله کشی ساختمان استفاده شود.

کاربرد سه راهی در اتصالات لوله فاضلاب

سه راهی ها نیز در اتصالات لوله فاضلاب کاربرد زیادی دارند و در انواع مختلفی موجود می باشند که از آنها برای انشعاب گیری استفاده می شود. از این سه راهی ها گاهی به عنوان تبدیل هم استفاده می کنند و لوله های کوچکتر را به بزرگتر متصل می کنند و مانند زانویی ها آن ها نیز انواع مختلف و زاویه های متفاوتی دارند.

اتصالات بوشن در لوله فاضلاب

لوله ها را در این اتصالات، بدون نیاز به حرارت به هم متصل می کنند و در این مواقع از مدلهای مختلف بوشن که در اندازه ها و قطرهای مختلف وجود دارد استفاده می شود.

باید گفت که بوشن فقط یک لوله است که در دو سر آن مادگی وجود دارد و لوله های فاضلاب را بدون حرارت به آنها متصل می کنند. در برخی از تعمیر و ترمیم های لوله های فاضلاب از اتصالات بوشن استفاده می کنند.

موارد قابل توجه در هنگام خرید و نصب انواع اتصالات لوله فاضلاب

  • قبل از اینکه اقدام به خرید کنید، حتماً باید با لوله کش ماهر یا تکنسین مشورت کنید زیرا آنها بهتر می توانند شما را در انتخاب بهترین جنس اتصال مورد نظر کمک نمایند.
  • به هیچ وجه از اتصالات بی کیفیت برای کم کردن هزینه هایتان استفاده نکنید؛ زیرا اتصالات لوله فاضلاب نقش بسیار مهمی در پیشگیری از هزینه های بعدی احتمالی سنگین برای شما دارند پس مطمئن شوید که اتصالات مطمئن و با کیفیت را خریداری کرده اید.
  • بهتر است که به فروشگاه های معتبر برای خرید انواع اتصالات لوله فاضلاب مراجعه کنید.
  • برای اینکه اتصالات لوله فاضلاب را محکم تر کنید می توانید از بست یا سیم مناسب استفاده کنید.
  • برای اتصالات از نوع لوله های پلیکا، حتماً از چسب های قوی و مخصوص آن استفاده کنید.
  • نور مستقیم خورشید باعث خراب شدن و پوسیدگی لوله‌ها می‌شود، بنابراین نباید انواع اتصالات لوله فاضلاب را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • بهتر است که در فصل زمستان اقدام به لوله کشی فاضلاب کنید، زیرا موجب یخ زدن و ترکیدن لوله ها می شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد می‌توانید با رعایت آن‌ها یک سیستم لوله کشی مناسب و با کیفیت استاندارد در ساختمان خود راه اندازی کنید تا از نشتی لوله ها، گرفتگی، ترکیدگی لوله ها و نیز تعمیرات و هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

اما در صورت بروز هر یک از این مشکلات، سایت برچسب مفتخر به ارائه خدمات خود در این زمینه می باشد. شما می توانید به صفحات لوله بازکنی ما در سراسر تهران، مثلا صفحه خدمات لوله بازکنی در سید خندان، مراجعه کنید. با انتخاب لوله بازکن های مجرب و متخصص که به صورت ۲۴ ساعته و بدون وقفه آماده ارائه خدمات هستند؛ برای همیشه به این معضلات خاتمه دهید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *