رفع گرفتگی لوله حمام با روش های تضمینی

گرفتگی لوله حمام زمانی اتفاق می افتد که می خواهید دوش بگیرید و به دلیل اهمیت لوله های فاضلاب حمام در هر ساختمان مسکونی هنگام گرفتگی آن که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد با یک مشکل بزرگ مواجه هستید.
بنابراین داشتن تجربه و اطلاعات کافی جهت رفع گرفتگی لوله حمام و یا پیشگیری از آن فوق العاده اهمیت داشته و در نهایت منجر به کارایی بهتر لوله های فاضلاب حمام می شود.

مهم ترین دلایل انسداد و گرفتگی لوله حمام

مثل هر نوع گرفتگی دیگر، غالباً گرفتگی لوله حمام هم به دلیل ورود مواد زائد از درپوش چاه اتفاق می افتد. یکی از تاثیر گذارترین عوامل گرفتگی لوله حمام مو می باشد از تجمع موها در فاضلاب گرفتگی شدید به وجود می آید.
صابون نیز به علت چربی بسیار بالا رسوبات سختی را به وجود می آورد و باعث گرفتگی می شود در کنار آن مواد زائد مثل دستمال، سفید آب تیغ و غیره گرفتگی را تشدیدمیکند.

همه موارد گفته شده چاه حمام را پر از چرک ها و چربی هایی می کند که لایه های رسوبی را تشکیل می دهد و با چسبیدن مواد زائد بخشی از لوله را مسدود می نماید. در صورت مسدود شدن لوله فاضلاب می توانید از طریق سایت چاه بازکنی برچسب در تمام مناطق تهران از خدمات آن در سریعترین زمان و با بهترین قیمت بهره مند شوید.

روش های خانگی رفع گرفتگی لوله حمام

با توجه به جنس لوله، نوع و میزان گرفتگی آن، روش های متفاوتی هم برای باز کردن لوله فاضلاب حمام وجود دارد که قرار است در ادامه آن ها را به شما معرفی کنیم.

آب جوش مؤثر در رفع گرفتگی چاه حمام

اگر به دنبال یک روش کم هزینه و ساده جهت رفع گرفتگی لوله حمام هستید این روش بهترین انتخاب است و در صورتی که گرفتگی لوله سطحی بود مقداری آب جوش را با فشار بالا و به طور مستقیم درون لوله بریزید و گرفتگی را رفع کنید در این روش رسوبات و مواد زائد نرم شده گرفتگی رفع می شود اما دقت کنید که اگر لوله از جنس پی وی سی است آب جوش را یک دفعه نریزید، زیرا ممکن است لوله ها تغییر شکل دهد.

جوش شیرین؛ یک روش خانگی برای رفع گرفتگی لوله حمام

جوش شیرین برای رفع گرفتگی چاه حمام بسیار کاربردی است و محلول آن با نمک یا سرکه نیز برای باز کردن لوله مؤثر است. برای انجام این کار ابتدا جوش شیرین را درون لوله فاضلاب ریخته و سپس سرکه یا نمک را روی آن بریزید و خواهید دید واکنش آنها باعث رفع گرفتگی می شود.
البته اگر گرفتگی شدید بود بهتر است به سایت برچسب مراجعه کنید و از خدمات لوله بازکنی آنها بهره مند شوید. برچسب لوله بازکنی با ارائه خدمات شبانه روزی و اعزام نیرو به سراسر تهران، حتی در ایام تعطیل سال مشکلات مربوط به گرفتگی لوله، رفع بوی بد آن و نیز خدمات مربوط به تخلیه چاه را با قیمت مناسب برای شما انجام میدهد که مثلاً برای تماس با شماره لوله بازکن شرق  کافیست منطقه موردنظر خود را سرچ کرده و نزدیکترین تکنسین را برای رفع مشکل خود انتخاب کنید.

رفع گرفتگی چاه حمام با محلول های مخمری

برای این کار ابتدا مقداری مخمر را با آب مخلوط کرده و کم کم آن را داخل چاه بریزید، این روش برای لوله های پی وی سی مناسب است اما توجه کنید در صورت یکبار ریختن محلول درون چاه ممکن است به لوله آسیب برسد.

تلمبه دستی و باز کردن لوله حمام

برای رفع گرفتگی با مو استفاده از این روش موثر است، ابتدا شیر آب را باز کرده تا مقداری آب درون لوله و دور چاه جمع شود سپس کاسه پلاستیکی تلمبه را دور چاه قرار داده و فشار وارد کنید پس از مدتی مشکل شما حل می‌شود.

کاربرد قلاب در رفع گرفتگی لوله حمام

قلاب وسیله ساده و کاربردی برای رفع گرفتگی لوله حمام است به این صورت که ابتدا درپوش را برداشته و سپس قلاب را وارد کنید تا جایی که می‌توانید موهای چسبیده به دیواره های لوله را در آورید و پس از آن با ریختن آب جوش مراحل را کامل کنید.
این کار را با فشار انجام ندهید چرا که ممکن است است باعث سوراخ شدن و آسیب به لوله فاضلاب حمام شود و شما را متحمل به پرداخت هزینه های زیادی کند.

جوهر نمک؛ یکی از راه های باز کردن چاه حمام

این روش یکی از راه های خطرناک برای رفع گرفتگی لوله حمام است بدین صورت که باید سه چهارم گالن آب سرد را با سه فنجان جوهر نمک مخلوط کنید و زمان جوشش جوهر نمک آن را وارد چاه کنید.
برای جلوگیری از هر نوع آسیب باید از دستکش پلاستیکی و عینک استفاده کنید دقت داشته باشید که زیاد استفاده کردن از این روش باعث بروز خسارات می شود.

پیشگیری از معضل گرفتگی چاه حمام

دو روش مهم برای پیشگیری از گرفتگی لوله حمام عبارت است از:

استفاده از صافی مناسب روی چاه: صافی ها انواع مختلف پلاستیکی و فلزی را شامل می شوند، نمونه فلزی آن با پیچ به دهانه چاه بسته می شود و به دلیل تکان نخوردن با آب، نمونه مطمئنی است.
نوع دیگر آن نمونه سوراخ دار است که تکه های صابون را جمع می‌کند و پس از هر بار حمام رفتن با برداشتن آن میتوانید مو و رسوبات را تمیز کنید.

شستشوی حمام در هر بار استفاده: با تمیز کردن حمام بعد از استفاده کثیفی ها و مواد زائد را به سمت درپوش حرکت داده و پس از اتمام کار آن را تمیز کنید.

علاوه بر آن می توانید با تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنید و از بیماری های پوستی و… جلوگیری کنید، چرا که حمام ها به دلیل رطوبتی که دارند اگر تمیز نشوند میتوانند مرکز رشد میکروب ها و باکتری ها شوند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *