به بررسی نکاتی مهم از کولرگازی , گنجایش کولر گازی در این مقاله می پردازیم

در عیب یابی کولر گازی می بایست فرایند عیب یابی به ترتیب اجرا شود به صورت نمونه در شرایطی‌که کمپرسور کولر گازی فعال سازی نمیشود بایستی در ادامه عیب در بخش امر کولر گازی یعنی موفقیت کولر گازی و قطعات محرمانه کمپرسور کولر گازی و ترمینال کمپرسور کولر گازی باشیم .

کولر گازی

در مرحله ی نخستین بایستی بدنه کمپرسور کولر گازی محاسبه شود که سرد است یا این که دوچندان داغ است , در شرایطی‌که بدنه کمپرسور داغ باشد بایستی بدنه ی کمپرسور کولر گازی را بوسیله آب خنک نماییم و در حالتی‌که بدنه ی کمپرسور سرد است به سراغ آزمایش قطعات متصل به کمپرسور کولر گازی می روریم نظیر خازن و در غایت بعد از خنک شدن کمپرسور کولر گازی , کمپرسور کولر گازی را به طور دستی ارزیابی مینمایم .

در مسیر سیم کشی اتصال یا این که امر کمپرسور کولر گازی قطعاتی همچون خازن و در بعضا کولر گازی ها وجود فیوز در مسیر کام کمپرسور کولر گازی , رله و … موجود است که به طور محرمانه نصب می گردند و در کولر گازی های کم مصرف برد اینورتر قراردارد که بایستی یک به یک تحلیل شوند .

قبلی از نصب کمپرسور کولر گازی , کندانسور کولر گازی بایستی با ازت شست و شوی شود چون قابلیت وجود روغن کمپرسور گذشته کولر گازی در سیکل کندانسور موجود است .

در ردوبدل کمپرسور کولر گازی بایستی دقت داشت که به عبارتی توان کمپرسور کولر گازی جایگزین شود به صورت نمونه نیاید بر روی کنداسوری که کمپرسور ۲۴۰۰۰ نصب شده بوده است کمپرسور ۳۰۰۰۰ نصب شود و از حیث مارک کمپرسور به عبارتی مارک کمپرسور قبل بایستی نصب شود مگر این‌که مارک کمپرسور کولر گازی مورد علاقه در بازار وجود نداشته باشد که درین مواقع بایستی اساس های نگهدانده ی کمپرسور کولر گازی طبق اساس های کمپرسور نو پباده سازی و نصب شود تا از پیدایش لرزش و صدای مازاد پرهیز شود .

بعد از نصب کمپرسور کولر گازی فشار مکش و دهش کمپرسور را آزمایش فرمایید این فعالیت را می توان از روش شیرهای رفت و رجوع کندانسور کولر گازی که بایستی باز باشند انجام بخشید و در همین حین آمپر مصرفی کمپرسور کولر گازی را نیز آزمایش فرمائید .

نکته :

آمپر مصرفی کولر گازی ها متعدد است از دید مارک کولر گازی و توان کولر گازی و کم مصرف بودن کولر گازی .

در پایان ردوبدل کمپرسور کولر گازی , کندانسور کولر گازی می بایست دست‌کم ۲۰ تا ۳۵ دقیقه وکیوم شود و در طول وکیوم از نشتی ندادن محل جوش کمپرسور کولر گازی تعویض شده به وسیله ی کف و صابون اطمینان حاصل فرمایید .

گنجایش کولرگازی

برای تعیین گنجایش مطلوب کولرگازی ر اتاق کار یا این که محل سکونت شما کافی است به مورد ها ذیل توجه نمائید :

تعداد نفراتی که در آن محل زندگی و یا این که کار می‌نمایند .
تعداد دستگاههایی که هنگام کار کرد کولرگازی از خویش گرما ایجاد می‌نمایند .
تعداد پنجره های مو جود در اتاق .
طول اتاق هم دارای اهمیت می‌باشد .
مساحت اتاق از مهم‌ترین موردها می‌باشد .

در زیر  با حسب بعد ها اتاق شما گنجایش متبوع گزینش شده است .

از مساحت ۳۲ تا ۳۷ متر مربع , کولرگازی با گنجایش ۹۰۰۰ تعیین کنید .
از مساحت ۳۸ تا ۴۱ متر مربع , کولرگازی با گنجایش ۱۰۰۰۰ گزینش کنید .
از مساحت ۴۲ تا ۵۰ متر مربع , کولرگازی با گنجایش ۱۲۰۰۰ گزینش کنید .
از مساحت ۵۱ تا ۶۴ متر مربع , کولرگازی با گنجایش ۱۴۰۰۰ تعیین کنید .
از مساحت ۶۵ تا ۹۱ متر مربع , کولرگازی با گنجایش ۱۸۰۰۰ گزینش نمائید .
از مساحت ۹۲ تا ۱۱۷ متر مربع , کولرگازی با گنجایش ۲۴۰۰۰ تعیین فرمائید .

نکاتی کلیدی از کولرگازی

سوای داده ها کافی از مساله فنی و رضایتمندی مشتری نسبت به خرید کولرگازی مبادرت ننمایید .

هنگام خرید به مواقعی همچون : پنل اسپیلت , توان گرمایش و سرمایش کمپرسور , برق مصرفی بر حسب آمپر , توان مصرفی کل بر حسب وات , بعدها کولر , وزن خالص , مقام انرژی , میزان صدای کولر در هنگام کار اعتنا کنید .

نسبت به شرایط آب و هوا و شرایط جغرافیایی ( گرمسیر , معتدل , سردسیر ) حوزه‌ ی که مستقر می‌باشید مبادرت به خرید کولر گازی کنید تا در مصرف برق صرفه جویی شود .

در کولرهای اسپیلت از مواد ضد رنگ استعمال فرمائید تا منجر طولانی شدن قدمت دستگاه , تبادل پر سرعت گرما و سوز و سرما و کاهش مصرف برق شود .
به کار گیری از سایه بان برای کندانسور کولرگازی منجر پرهیز ار اتلاف انرژی میشود .

عملکرد فرمائید محوطه پشت کولر دارنده فضای قابل قبولی جهت گردش هوا داشته باشد .

سالیانه کولرگازی خویش را خدمت کنید , ماهانه فیلتر کولرگازی خویش را پاک فرمائید , و از قرار دادن آن در تابیدن نوروروشنایی خورشید بپرهیزید .

کولرهای گازی دارنده سکو تهیه دما ( ترموستات ) است , پس توجه فرمائید شایسته ترین جايگاه در فصل‌تابستان دربین ۲۰ و ۲۵ می‌باشد , بدین ترتیب از عوض کردن رتبه در دمای کمتر دوری فرمایید .

با اوصاف مدل موتور کولرگازی و سرویس ها بعد از فروش , ارزش آن از ۱ تا ۲ میلیون در تغییر و تحول می‌باشد .

در هنگام به کارگیری از کولرگازی ترجیحا از منابع گرمازا ( اجاق‌گاز , سماور , لامپ رشته ای و … ) به کار گیری ننمایید , چونکه سبب ارتقا توشه گرمایی محیط شده و کولرگازی دیر خیس به برودت می‌رسد و همینطور منجر مصرف بیش تر از میزان انرژی الکتریکی میشود , بعداز این وسایل وقتی استفاده کنید که گرمای کمتری در محیط حاکم باشد .

از پرده کرکره ای , سایبان یا این که پارچه پرده ای روشن به کار گیری نمائید تا نوروفروغ خورشید درسمت خارج منعکس شود .

سرویس پنل داخلی را جدی بگیرید .

کندانسور را در سال یکبار تمیز نمایید تا از جریان برق مصرفی کولر بکاهد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *