مزایای کولرهای گازی اسپلیت نسبت به کولرهای آبی

کولرهای گازی و اسپلیت ها نسبت به کولرهای آبی‌رنگ دارنده خنکی مطبوع خیس , قابلیت تصفیه هوای داخلی و جذب ذرات و آلودگی های آویزان در هوا , تأمین سرعت بالا خیس دمای هوای دلخواه , امکان استعمال و بهره‌برداری در آب و هوای گرم و شرجی ( مرطوب ) , تأمین آسایش و رفاه بیشتر , عدم نیاز به مصرف صدها لیتر آب در هر روز , قابلیت و امکان تهیه و تنظیم دمای هوای خنک خروجی , قابلیت تأمین گرمایش در گونه های یگانه , عدم نیاز به اجرای شبکه کشی حجیم کولرهای آبی رنگ , کارکرد بی سر و صدا , پباده سازی شیک و خوشگل و . . . هستند .

مزایای کولرهای گازی اسپلیت نسبت به کولرهای آبی / تعمیرکار کولر گازی

آیا کولرهای اسپلیت اینورتر حقیقتا کم مصرف می باشند ؟

کولرهای گازی و اسپلیت ها نسبت به کولرهای آبی‌رنگ دارنده خنکی مطبوع خیس , قابلیت تصفیه هوای داخلی و جذب ذرات و آلودگی های آویزان در هوا , تأمین پرسرعت خیس دمای هوای دلخواه , قابلیت و امکان به کار گیری و افتتاح در آب و هوای گرم و شرجی ( مرطوب ) , تأمین آسایش و رفاه بیشتر , عدم نیاز به مصرف صدها لیتر آب در هر روز , قابلیت و امکان تهیه دمای هوای خنک خروجی , قابلیت و امکان تأمین گرمایش در دسته های یگانه , عدم نیاز به اجرای شبکه کشی حجیم کولرهای آبی‌رنگ , کارکرد خموشی , پباده سازی شیک و خوشگل و . . . میباشند . تعمیرکار کولر گازی

کولر های گازی یا این که اسپلیت های اینورتر دار ( inverter ) , با توان فعال‌سازی آهسته بدور کمپرسور یا این که موتور کولرگازی و اسپلیت دارنده کمترین مصرف برق و با گرید انرژی A می‌باشند . واضح است کولرهای گازی اسپلیت گرید B نسبت به گرید A دارنده مصرف برق بیشتری بوده اما در هر حال از کولرهای گازی معمولی کم مصرف ترند . ولی ناگفته نماند , تبلیغاتی که موسسه ها وارد کننده کولرهای گازی اینورتر بر پایه ی کاهش مصرف برق ۶۰ درصدی درین کولرها دارا‌هستند خیر ثابت شده‌است و خیر منطقی .

تعمیرکار کولر گازی

کولرگازی و اسپلیت  / تعمیرکار کولر گازی

بطور نمونه فرض فرمائید در ماه های تیر و مرداد که به عنوان مثال دمای هوای تهران چه بسا به ۴۰ مرتبه نیز میرسد , موتور یا این که کمپرسور کولر گازی شما برای تامین دمای هوای دلخواه و مناسب ۲۴ مرتبه نسبتاً به طور دایم در حالا کار است . با این حالت نمیتوان اعلام‌کرد میزان کاهش مصرف برق , تنها بدلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و شروع آهسته بدور موتور کمپرسور کولر اینورتر در هر توشه آغاز موتور قادر است تا ۶۰ درصد رسد .

از سمت دیگر با اعتنا به شدت جریان برق مصرفی ( آمپر ) در فعال سازی کولرهای گازی اسپلیت ۲۴۰۰۰ ( ۱۵ آمپر ) به بالا و شوک الکتریکی حاصل از هر توشه آغاز موتور , پیشنهاد می شود برای گنجایش های بالای کولر , اسپلیت و چه بسا داکت اسپلیت حتما از گونه های اینورتر دار به کار گیری فرمایید .

به مراد کاهش موءثر مصرف برق کولر گازی و اسپلیت , مدام دمای آنرا روی ۲۵ جايگاه سانتیگراد تهیه و تنظیم نمایید . تعمیرکار کولر گازی این کار منجر خاموش شدن متناوب کمپرسور دستگاه و کاهش هزینه برق مصرفی شما میشود . تهیه و تنظیم دمای اسپلیت یا این که کولر گازی روی عدد ۲۵ جايگاه ضمن تامین حالت هوای مناسب و متبوع شما , بعنوان موثرترین استراتژی در کاهش مصرف و هزینه برق دستگاه در همگی اشکال کولر های گازی و اسپلیت ها مقبول کارشناسان جای‌دارد .

گنجایش کولرهای گازی و مضمون‌ BTU

نکته ای که در هنگام گزینش و خرید کولرهای گازی بایستی مورد اعتنا قرار بگیرد , گنجایش کولرهای گازی است که بر حسب BTU تیتر می شود , برای مثال کولر گازی اسپلیت ۱۸۰۰۰ , دارنده گنجایش ۱۸۰۰۰ BTU است .

BTU ( British Thermal Unit ) واحد استاندارد میزان گیری انرژی گرمایی در امکانات تهویه مطبوع است و به میزان گرمایی گفته می شود که میتواند دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک مرتبه ( از ۶۰ سکو فارنهایت به ۶۱ رتبه قارنهایت ) برساند .

یک‌سری جور کمپرسور در کولر داریم ؟

در اشکال کولر گازی و اسپلیت کلا˝ از سه جور کمپرسور به کارگیری می شود :

کمپرسورهای اسکرال ( Scrall ) , پیستونی ( حاره ای ) ( Reciprocating ) و روتاری ( Rotary ) ;

بطور کلی کمپرسورها قطعاتی می‌باشند که با به کارگیری از فشرده کردن و کاهش حجم گاز مبرّد , سبب ساز تبدیل گاز به مایع میگردند .

در کولرهای گازی کمپرسورها که در واقع موتور دستگاه میباشند , نقش مهمی ایفا می نمایند و از دید ساختاری به طور کامل شبیه کمپرسور سردخانه ها میباشند .

در کولرهای اسپلیت مدرن , کمپرسور روتاری بیشترین کاربرد را داراست و دسته اسکرال با وجود همت خوبتر , خیلی کمتر مورد استعمال قرار می‌گیرند .

کولرگازی و اسپلیت

ولی دقت به گونه کمپرسور مستعمل در کولر گازی یا این که اسپلیت از وظیفه‌های مارک خالق است و شما تحت عنوان مصرف کننده نباید خیلی نیز به‌این مسأله تصور کنید .

EER چه چیزی است ؟

EER به معنای میزان بهره‌وری انرژی الکتریکی یا این که Energy Efficiency Ratio است .

کولرگازی و اسپلیت

از این میزان می‌توان فهمید کولر متبوع , چه اندازه از انرژی الکتریکی را به سوز و سرما تبدیل میکند . به هر میزان که EER بیشتر باشد , دستگاهِ خنک‌کننده‌ی بهتری خوا‌هیم داشت . ادغام EER فراتر و اینورتر مطلوب خیس در یک کولر اسپلیت میتواند یک دستگاه الکتریکی با بازده‌ و بازده بهتری به ما ارائه دهد .

گونه های گاز مبرّد در کولر گازی و اسپلیت :

بطور کلی مبرّدهایی که در اسپلیت ها مورد استعمال قرار می‌گیرند به سه گونه تقسیم میگردند :

گاز مبرّد فریون ۲۲ ( R22 ) : از دیرین ترین مبرّدهای منسوخ شده‌است . این مبرّد فرمولی شیمیایی داشته و برای لایه اوزون مخرب است .
گاز مبرّد فریون ۴۱۰ ( R410 ) : فرمولی گیاهی داشته و دوستدار محیط ریست بوده و دارنده بازده بالایی است . مبرّدهای R410 امروزه در کولرهای اینورتر دارنده بیشترین کاربرد هستند .
گاز مبرّد فریون ۴۰۷ ( R407 ) : این مبرّد هم فرمولی گیاهی داشته و دوستدار محیط زیست است و بازده بالایی هم داراست , البته از نگاه کاربرد به گستردگی مبرّد R410 نیست .

کولر گازی و اسپلیت

نکاتی که بایستی در هنگام نصب به آن ها دقت داشته باشید :
اعتنا داشته باشید که پنل بیرونی یا این که کندانسور کولر گازی اسپلیت که در خارج واحد آپارتمانی نصب می شود , می بایست در هوای گشوده با قابلیت و امکان جریان هوا و تبادل حرارت کافی و روی شالوده تشکیل شده از نبشی شماره ۳ یا این که ۴ ( مبتنی بر گنجایش ) و بصورت کاملاً مرحله افقی و با قابلیت و امکان دسترسی جهت

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *