فرماندار شهرستان تهران اعلام‌کرد: پنج هزار کامیون ویژه حمل نخاله ی ساختمانی در سطح تهران ساماندهی می‌شوند / آژانس های حمل نخاله

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان تهران اعلام‌کرد : پنج هزار کامیون ویژه حمل نخاله در سطح پایتخت موجود هست که بر طبق برنامه هدایت خواهد شد .

پنج هزار کامیون ویژه حمل نخاله در تهران ساماندهی می‌شوند

عیسی فرهادی روز یک شنبه در پایان نشست حالت حمل پسماندهای ساختمانی شهرتهران و جهت دهی آن به خبر نگار ایرنا افزود : در‌این نشست مقرر شد حالت این تعداد کامیون که درسطح بخش ها ۲۲ گانه شهرتهران فعال می باشند با تشکیل گردهمایی ای به طور اصولی سنجیده شود .
فرمان دار تهران تصریح کرد : این جلسه تا دوهفته آتی به مراد شرح وظیفه‌های دستگاه های متولی و هم قسمت های رسمی در موضوع هدایت کامیون داران و پیمانکاران کامیون های ویژه حمل نخاله های ساختمانی تشکیل و تصمیمات ضروری گرفته می شود .

او ذکر کرد : درین نشست همینطور به مساله و مشکلات کامیون داران و جهت دهی آن ها در زمینه‌ی حالت بیش تر بار نخاله های ساختمانی تصمیم گیری شود .
فرهادی افزود : این بیشتر توشه با اعتنا به ظرفیت آسفالت شهری و توان استاندارد فنی کامیون ها اعم از ترمزها که موجب پیدایش خطراتی در تراز رفت و آمد خیابان ها آن نیز به هنگام شب خواهد بود مغایر موردها رسمی است .

فرمان دار تهران ذکر کرد : کامیون داران و پیمانکاران که رعایت حد تناژ استاندارد حمل نخاله های ساختمانی را نکنند برخورد رسمی صورت خواهد گرفت .
او افزود : در‌این نشست مقرر شد به توصیه نیروی انتظامی , باسکول هایی برای تعیین وزن کامیون ها در مبادی خروجی شهر تهران تولید شود .
فرمان‌دار تهران بیان کرد : اداره محیط زیست درباره ی شیوه دفن پسماندهای ساختمانی چک کافی و اضطراری را داشته باشد .

فرهادی افزود : مقررشد مرتبه بندی پیمانکاران ازطریق مدیریت پسماند شهرداری تهران و اتحادیه صنفی ذیربط مبادرت و در نشست دو هفته آتی در گزارشی اعلام شود .
او با اشاره به این‌که تخلیه نخاله در کنار بزرگ راه ها , محل ورود و خروجی شهر تهران مشکلات متعددی ازجمله موجب پیدایش تصادفات و چه بسا مرگ و میر اشخاص شده اظهار‌کرد : با سوق‌دهی حالت حمل نخاله های ساختمانی و پیمارانکاران , اکثری از این مشکلات در آتی نزدیک حل خواهد شد .
در نشست روز جاری نمایندگان دستگاههایی زیرا نیروی انتظامی , قضایی , مدیریت پسماند شهرداری تهران , حفاظت محیط زیست , منابع طبیعی , صنعت و معدن و اتحادیه های ذی ربط حضور داشتند .

خودروهای حمل نخاله

راه اندازی آژانس جمع‌آوری خاک و نخاله در مناطق ۲۲ گانه تهران

مدیرعامل اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران با اشاره به ساخت ۳۵ هزار تن خاک و نخاله در هر شبانه‌روز در شهر تهران بیان کرد : طبق مصوبه شورای شهر تهران و با همیاری بخش ها ۲۲ گانه شهرداری تهران آژانس‌های خاک و نخاله با انگیزه ساماندهی خاک و نخاله شهر تهران فعال سازی شده‌است .
مدیرعامل اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران با اشاره به ایجاد ۳۵ هزار تن خاک و نخاله در هر شبانه‌روز در شهر تهران اعلام کرد : طبق مصوبه شورای شهر تهران و با همیاری بخشها ۲۲ گانه شهرداری تهران آژانس‌های خاک و نخاله با انگیزه ساماندهی خاک و نخاله شهر تهران فعال سازی شده‌است . به نقل از ایسنا , مهندس فرهاد پورمحمدسخا بابیان این مقاله افزود : این در حالی است که تولیدکنندگان خاک و نخاله هنوز مکلف نشده‌اند , در این مورد قانونمند کار نمایند و واجب است که ساز و کاری تولید شود تا سوق‌دهی در میان کارداران موءثر غیرموظف ساخت شود .

او با اشاره به فراگیری مردمان و عامل ها ایجاد خاک و نخاله , بوسیله تیم‌های کارشناسی اداره بازیافت و بخشها شهرداری تهران , خاطرنشان کرد : ‌ بایستی تولیدکنندگان پسماند مکلف شوند که قبلی از آغاز عملیات ساختمانی به شهرداری‌های بخش ها مراجعه کرده و جواز محل پسماندهای ساختمانی مربوط را با رعایت قوانین اخذ نمایند که‌این فرمان به خواسته کاهش آلودگی ناشی از آن است .

پور محمد سخا بابیان اینکه آژانس‌ها به طور دفاتری در شهرداری‌های بخش ها , ساکن خواهند شد تا به محض تماس شهروندان نسبت به جمع‌آوری و انتقال خاک و نخاله ساختمانی آن ها مبادرت شود , خاطرنشان کرد : حال حوزه معاونت سرویس ها شهری در درحال حاضر هماهنگ کردن ساز وکارهای مرتبط با مراد اخذ ورقه استعلام برای میزان پسماند خاک و نخاله هم‌زمان با صادر شدن مجوزهای عملیات ساختمانی و عمرانی است .

مهندس پور محمد سخا با ذکر پیامدها و تبعات منفی ناشی از تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله برای شهر و شهروندان تهرانی , گفت : هزینه‌های جمع‌آوری و پاک سازی این نوع تخلیه‌های غیر مجاز , توشه مضاعفی را بر سیستم شهرداری زور کرده که جبران ناپذیر است .

مدیر عامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران با تاکید بر اینکه درحال حاضر انتقال و حمل خاک و نخاله به وسیله بخش سری انجام می گیرد و شهرداری بایستی با دقت به ضابطه مدیر پسماند , این برنامه را به طور بدون شوخی پیگیری نماید , تصریح کرد : این مسئله در شورای شهر تهران ارائه شده و امید‌وار‌یم در یکسری ماه آتی به فیض پایانی رسد , ولی تا آن زمان می بایست کار اجرایی آن با همیاری بخش ها ۲۲ گانه شهرداری و اداره ها شهرسازی بخشها انجام گیرد .

خودروهای حمل نخاله

اجرای طرح ساماندهی خودروهای حمل نخاله در شهر قدس

سرپرست معاونت خدمات شهری قدس از اجرای طرح ساماندهی خودروهای حمل نخاله در شهر قدس خبر بخشید .
به نقل از کانال خبری تهران نیوز ; حمید کاظمی صیاد , قیم معاونت سرویس ها شهری قدس از اجرای طرح سوق دهی خودروهای حمل نخاله در شهر قدس خبر بخشید و اعلام کرد : انگیزه از اجرای این طرح نظارت بیشتر برکار خودروها و جلوگیری از تخلیه نخاله در مکان‌های غیرمجاز در سطح شهر قدس است .

او اعلام‌کرد : اداره رئیس پسماند شهرداری قدس در تراز در آغاز اجرای این طرح برای ۲۰ دستگاه از اتومبیل آلات سنگین وزن و نصفه سنگین مجوز فعالیت حمل نخاله‌های ساختمانی صادر کرد .

قیم معاونت سرویس ها شهری شهرداری قدس تیتر کرد : محل در لحاظ گرفته شده جهت تخلیه مجاز نخاله و پسماندهای ساختمانی گود شینگو بنا شده در هفت جوی , جنب کارخانه ماد آسفالت است و از همشهریان درخواست میشود در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز نخاله در نقاط متفاوت شهر قضیه را از روش سامانه ۱۳۷ و شماره  به اطلاع مسئولان مربوطه برسانند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *