بررسی ثبت بیش از 96 فقره تخلف توسط خودروهای حمل نخاله ساختمانی درسطح شهر ها

زاهدان – ایرنا – مدیرعامل اداره مدیریت پسماند شهرداری زاهدان اعلام‌کرد ۹۶ فقره تخلف در ۹ ماهه ابتدا این سال به وسیله خودروهای حمل خاک و نخاله ساختمانی در سطح این شهر ثبت شده‌است .

ثبت بیشتراز ۹۶ فقره تخلف به وسیله خودروهای حمل نخاله ساختمانی در زاهدان

محمد حسین زهی هنگامی روز پنج‌شنبه در اعلام کرد و گو با خبر نگار ایرنا اظهار داشت :

تخلف ۹۶ دستگاه اتومبیل درین بازه زمانی صورتجلسه و به دادگاه برای اعمال ضابطه بیان شده شده‌است .

او افزود : با توجه به بسط شهر و ارتقاء ساخت و سازها روزمره هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۴۰۰ بدن ضایعات خاک و نخاله در تراز شهر زاهدان ساخت می شود که رئیس , در اختیار گرفتن و جهت دهی این ضایعات ساختمانی بر عهده اداره مدیریت پسماند است .

او با اشاره به تاثیرات منفی تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله ساختمانی اذعان کرد : وجود خاک و نخاله در کنار معابر شهری مشکلات متعددی به‌وجود می‌آورد به خصوص قابلیت پیدایش تصادفات در شب را ارتقاء می‌دهد .

مدیرعامل اداره مدیریت پسماند شهرداری زاهدان از شهروندان تقاضا کرد با این شرکت برای گردآوری و برخورد با خلاف کاران همیاری بیشتری داشته باشند .
او اظهار داشت : از اولِ سال ۹۶ تا کنون برای هزار و ۱۵ دستگاه خودروی مشغول به کار در‌این بخش از جمله لودر , کمپرسی و غیره تشکیل پرونده و کارت رفت وآمد صادر شده‌است .

به نقل از ایرنا شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با سه بخش مرکزی , نصرت آباد و کورین در جنوب استانهای شرقی و در مسافت ۱۶۰۰ کیلومتری تهران واقع شده‌است و تحت عنوان «کلانشهر» شناخته می شود .

توقیف خودروی حمل نخاله ساختمانی در شهرستان دامغان

خودروی حمل نخاله ساختمانی بجهت تخلیه در مکان غیر مجاز به وسیله کارشناسان حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان متوقف شد

به نقل از ارتباط ها همگانی حفاظت محیط زیست استان سمنان , در بازدیدهای دائمی کارشناسان محیط زیست شهرستان دامغان از مرکز ها غیرمجاز تخلیه نخاله های ساختمانی در‌این شهرستان و با دقت به آلرژی مردمان این ناحیه به قضیه , روز قبل بعد از اطلاع از تخلیه نخاله ساختمانی در مرکز ها غیر مجاز , کامیون حمل کننده فورا توقیف و به امر دادستان , وفق ماده ۲۰ ضابطه رئیس پسماند به محل پارکینگ سازمان محیط زیست دامغان منتقل شد .
گفتنی است بر طبق مصوبات کمیته پسماند شهرستان دامغان حمل هرگونه نخاله های ساختمانی در حوالی محدوده شهری ممنوع و با متخلفین بعداز توقیف اتومبیل برخورد رسمی می شود .

همینطور محل تخلیه نخاله های ساختمانی در شهرستان دامغان در جنوب شهر جنب کشتارگاه دام شهرداری معرفی شده است که شهروندان مجاز به تخلیه درآن محل هستند .

پسماندهای عمرانی و ساختمانی در کرج مدیریت می شود

به نقل از رابطه ها همگانی حفاظت محیط زیست استان البرز , ‌ در جهت ساماندهی و رفع مشکلات در زمینه ی پسماندهای خاک و نخاله در کلانشهر کرج , به اهتمام سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان کرج و با شرکت کردن اداره مدیریت پسماند شهرداری کرج و اتحادیه کامیونداران نشست هم فکری درباره ی مدیریت  پسماندهای ساختمانی و عمرانی در محل باشگاه به دنیاآمدن کرج برگزار شوید .

معاونت محیط انسانی سازمان کل حفاظت محیط زیست استان البرز بابیان این مقاله که مدیریت نخاله های ساختمانی از موضوعاتی در حوزه پسماند می‌باشد که احتمال دارد در مقایسه با زمینه پسماندهای صنعتی , پسماندهای بیمارستانی و چه بسا پسماندهای خانگی و شبه خانگی آنگونه که می بایست به آن پرداخته نشده است افزود  براساس آمار , ساخت نخاله های ساختمانی با اعتنا به بازسازی بافتها و تغییر و تحول و تحولات عمرانی درشهرها در قیاس با آشغال های خانگی ۲ تا ۳ برابر ذکر می شود و در شرایطی‌که به موضوع ساماندهی و مدیریت این گونه از پسماندها توجهی نشود میتوانند ضمن جراحت رساندن به سیمای ظاهری شهرها مشکلات زیست محیطی عدیده ای را به‌وجود بیاورند .

مهندس انصاری با اشاره به آنکه نخاله های ساختمانی به نسبت دادن ماده ۲ ضابطه رئیس پسماندها در زمره پسماندهای معمولی تلقی می‌شوند تصریح نمود : با این حال پسماندهای ساختمانی می‌توانند دربردارنده مواد و پسماندهای خطرناک نیز باشند و بر این اصل ضرورت داراست که ساز وکارهای اضطراری برای جمع آوری و دفع اصولی این مجموعه از پسماندها اعمال گردد .

این جایگاه مسئول بابیان اهمیت موضوع مدیریت پسماندهای خاک و نخاله , انجام پروژه های عمرانی و ساخت زایدات متعدد ساختمانی در شهرها را امری غیر قابل اجتناب تعریف نمود و اظهار داشت : ازعوارض زیست محیطی آوارهای ساختمانی ساخت گرد وغبار , آشفتگی , تاثیر بر حالت فیزیکی و شیمیایی محیط زیست , اثر بر سیمای بصری محیط و تخریب بخش ها طبیعی و بکر و همینطور از مورد ها زیست محیطی در محل های دفع این مدل پسماندها علاوه بر ترافیک , آلودگی صوت , ساخت گرد و خاک ناشی از رفت و آمد خودروها , امکان انتقال آلودگی به منابع آب و خاک از روش جریان هوا و نزولات جوی را برشمرد .

ایشان رسیدگی به شکواییه های مردمی در رابطه با انباشت غیراصولی پسماندهای عمرانی در کناره شهرها و یا این که آلودگی های حاصل از عملیات ساخت و تخریب را از موردها پیگیری محیط زیست استان دانست و خاطرنشان ساخت : سازمان کل حفاظت محیط زیست استان البرز سازه به ماهیت حاکمیتی و نظارتی خودش با طرح قضیه و جلب همیاری دستگاههای ذی مدخل و همگی ی واحدهای موءثر در استان قضیه را پیگیری می نماید .

او یادآور شد :

یکی پیشنهادات تشکیل کمیته تخصصی خاک و نخاله در پایین کارگروه پسماند استان است تا با رفع مشکلات مبتلابه این پسماندها در مرحله کلانشهر کرج و شهرستانهای استان و تدوین کردن طرح جامع مدیر پسماندهای عمرانی و ساختمانی استان البرز بتواند در رفع معضل های این حوزه همچون باصرفه سازی محل های دفع در حوزه‌ حصار ویسه , ساماندهی حوزه‌ علی آباد دسته , نظارت مطلوب حجم و دسته نخاله های تولیدی در استان , طرح ریزی در جهت بازیافت پسماندهای ساختمانی , پیش بینی نخاله های تولیدی در سنوات آینده , هدایت شاغلین درین رشته در مرحله حمل و در هنگام دفع و چه بسا روش های کاهش حجم نخاله در منشا اثر گذار باشد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *