تعریف کولر گازی و داکت اسپلیت و تفاوت های انها با یکدیگر

تعریف‌و‌تمجید کولر گازی و داکت اسپلیت و تفاوت های انها
هر یک سری تفاوتی دارای اهمیت میان کولر گازی و اسپلیت کمبود البته در زمینه ی داکت اسپلیت و کولر گازی روایت تماما مختلف است چون میان داکت اسپلیت و کولر گازی بایستی تفاوت های دیده گیری را توضیح بدهیم .

سیستم تهویه مطبوع و ویژگی های کولر های گازی و اسپلیت

داکت اسپلیت و کولر گازی هر دو از خانواده سیستم های تهویه مطبوع شناخته می‌شوند که در فصول داغ سال هوای خانه و یا این که سازمان را برای ما دلپذیر می نمایند . سیستم های کولر گازی و داکت اسپلیت تفاوت های متعددی البته با نیز دارا‌هستند که چه بسا این تفاوت ها بسته به جایی که نصب می‌شوند احتمال دارد اضافه نیز بشوند .

با دقت به‌این مورد ها اذن دهید تا نگاهی کلی به تفاوت میان داکت اسپلیت و کولر گازی بیاندازیم :

کولر گازی

خصوصیت های دارای اهمیت هریک از کولرهای گازی و داکت اسپلیت ها چیست؟

اگر چه هر دو این سیستم های تهویه مطبوع در اصل یک وظیفه کلی دارا‌هستند و آن نیز خنک کردن دور و بر شما است البته شیوه هایی که‌این کار را انجام وارد میکنند تماما مختلف است . بدین ترتیب اذن دهید نخست به روند کاری هریک از این دو بپردازیم .

نحوه کار و کانال کشی داکت اسپلیت ها

داکت اسپلیت چه‌طور کار می کند؟

داکت اسپلیت ها همان طور که از نامشان مشخص و معلوم است از یک‌سری داکت و یا این که به عبارتی شبکه برای خنک سازی اطراف استعمال می نمایند . داکت اسپلیت در واقع یک رشته کوئل داخلی است که در سقف جاسازی می شود و از این رشته کوئل و یا این که اسپلیت پاره ای شبکه به دور و اطراف کشیده می شود . این رشته کوئل به هوا ساز و یا این که یونیت داخلی آوازه داراست .

ولی یک قسمت فرنگی نیز داکت اسپلیت ها دارا‌هستند که به یونیت فرنگی یا این که کندانسور آوازه داراست و کار تامین هوا را انجام می‌دهد .

عموما شبکه ها از روش یک سیستم مرکزی جهت دهی می‌شوند و به کلیه نقاط منزل مطابق ذوق وسلیقه صاحبخانه اعم از اتاق ها و یا این که تالار های ساختمان شبکه کشی می‌شوند . این مجراها به شما اجاره ارائه میکنند تا سرمای متبوع خویش را برای هر اتاق و بسته به رتبه مناسب گزینه نظرتان جهت دهی نمائید .

کولر گازی

نقشه معمولی شبکه کشی داکت اسپلیت

هر اتاق قادر است رتبه متفاوتی را داشته باشد که‌این کار بوسیله یک ترموستات که بر روی دیوار اتاق نصب می شود در اختیار گرفتن می شود . در واقع ترموستات هر اتاق قادر است رتبه متفاوتی را اخذ کرده و هر اتاق با اتاق کناری خویش چه بسا رتبه دمای متفاوتی داشته باشد .

سهولت خنک سازی کل منزل با یک سیستم مرکزی و مطابق با سلایق متفاوت از اکثر مزیت های این جور سیستم تهویه مطبوع است که در صورتی شمما نیز در درحال حاضر تشکیل داد یک منزل و یا این که تغییرات اکثر در ساختمان خویش می باشید به لحاظ می‌رسد استعمال از داکت اسپلیت دوچندان مورد قابل قبولی باشد .

با دقت به پیش نیاز های متعددی که برای نصب داکت در منزل ما یحتاج است و همینطور مخارج بالایی که در بالا برای نصب داکت اسپلیت بایستی صورت پذیرد خیلی از مردمان ترجیح ارائه می کنند از این سیستم در منزل های خویش استعمال نکنند . ضمن این‌که هزینه تعمیر و انرژی درین جور سیستم تهویه مطبوع پاره ای فراتر است و همین مسئله برای منزل هایی که بزرگتر می باشند مطلوب خیس می باشند .

روش شبکه کشی داکت اسپلیت در ساختمان ها

در صورتی شما تالار بزرگی داشته باشید و یا این که تعداد اتاق های بیشتری داشته باشید هزینه برق مصرفی شما نیز ارتقاء خواهد یافت و لی نسبت به اسپلیت ها خوب تر می‌توانید روی خنک کنندگی و یا این که چه بسا گرمای داکت اسپلیت اکانت نمائید . اگر چه برای استعمال از داکت اسپلیت در منزل های بزرگتر بایستی محاسبات ظریف تری رخ بگیرد و خواسته این نمیباشد که داکت اسپلیت برای منزل های والا بدون شک مطلوب است .

خویش بها داکت اسپلیت هم دوچندان بالا است و هر شخصی اقتدار خرید آن را ندارد . سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت البته قابلیت و امکان گرمایش نیکی نیز داراست و قادر است تحت عنوان یک جایگزین مطلوب برای گرمایش منزل نیز باشد .

گولرگازی اینورتر دار

شیوه ی عملکرد و کارایی داکت اسپلیت ها وفرق ان با کولر گازی

داکت اسپلیت مستمر ترین چاره و اثرگذار ترین سیستم تهویه مطبوع برای منظورهای دوگانه یعنی نیز خنک سازی و نیز گرم کردن منزل می‌باشد .

روش ی تلاش داکت اسپلیت

یونیت داخلی در داکت اسپلیت ها وظیفه مکش هوا داخلی و ساخت سرمایش و یا این که گرمایش را برعهده داراست . سرمایش داکت اسپلیت چندان تفاوتی با کولر گازی ندارد به‌این رخ که گاز مبرد پی از طی سیکل مربوطهاز لوله های اواپراتور عبور کرده و تبخیر برودت را ساخت می نماید و هوای مکیده شده از باطن اطراف بعداز خنک شدن مجدد وارد دور و اطراف می شود .

خروجی دهانه یک داکت اسپلیت در اتاق پذیرایی

البته کار گرمایش درین دستگاه ها با دو شیوه انجام می شود :

یک عدد این‌که سیکل تراکمی با تغییر تحول در سمت حرکن مبرد و تغییر تحول جای اواپراتور و کمپرسور هوا گرم می شود و به فضا پرتاب می شود . ولی برای این کار انرژی اکتریکی نیاز است که هزینه بالایی داراست و خیلی سفارش نمی‌شود .

دو این‌که از سیکل تراکمی استعمال نشود . بلکه از آب گرم ایجاد شده بوسیله پکیج یا این که موتور منزل استعمال کنیم و آن را به کویل دستگاه متصل کنیم تا هوا با عبور از کویل دستگاه گرم و به دور و اطراف پرتاب شود . این کار همگانی خیس و دوچندان نادر هزینه خیس است .

در اینصورت سرمایش بوسیله برق و گرمایش بوسیله گاز در داکت اسپلیت ساخت می شود .

کولر های گازی و یا این که اسپلیت ها چه‌طور کار می کنند؟

همان طور که از اسم این کولر ها مشخص و معلوم است این جور سیستم تهویه مطبوع از یک جور گاز فشرده برای خنک کنندگی هوا استعمال می نمایند . این کولر ها دارنده دو نصیب می باشند که به پنل داخلی و پنل فرنگی آوازه دارا‌هستند .

پنل داخلی هوا را وارد اتاق می نماید و به پنل تبخیری هم آوازه داراست و پنل فرنگی که کمپرسور و اواپراتور در آن درنظرگرفته شده گردیده اند .

بخش اعظمی از منزل ها هنگامی از سیستم تهویه مطبوع بدون نقص اسم می‌برند منظورشان دقیقا استعمال از کولر گازی است . استعمال از کولر گازی مزایایی داراست که از آن پاراگراف می قدرت هزینه کمتر آن نسبت به داکت اسپلیت را اسم پیروزی .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *