نکات مهم و کاربردی کاهش برق کولر گازی

نکات کلیدی کاهش مصرف برق کولر گازی

کولر گازی

روزهای داغ تابستانی از خط مش رسیده است البته مردمان به جای بیش تر از غم از گرمای فصل‌تابستان , نگرانی از قبض‌های نجومی برق مصرفی کولرهای گازی گرفتاری ی این روز ها مشتریان شده‌است .

امروزه یکی‌از پرطرفدارترین سیستم های خنک کننده کولرهای گازی میباشند . با این حال کولرهای گازی مهم ترین بازیگران این روز ها در گزینش بها قبض‌های برق به شمار می روند , این درحالی است که کارشناسان ما راهکارهایی را به شما سفارش می‌ كنند که می توانند تاحدودی منجر کاهش مصرف برق کولر گازی شوند .

شایسته ترین راه و روش برای صرفه جویی و کاهش مصرف برق کولر گازی این است که ابدا از کولر گازی به کارگیری نکنید . . بله! البته در حالتی‌که تا قبل از این آن را تهیه و تنظیم نموده اید و بدون چاره میباشید که از آن به کارگیری فرمایید تلاش فرمایید هوشمندانه به کارگیری کنید!

درین نوشته‌ی‌علمی به ۱۰ نکته طلایی برای کاهش مصرف برق کولر گازی اشاره خوا هیم کرد :

 

به برچسب انرژی کولر دقت نمائید

در بالا خوب تر است از اسپلیت ها یا این که کولر گازی به کارگیری فرمایید که دارنده اینورتر یا این که تراز مصرف انرژی A یا این که B باشند . در اصل اینورترها متناسب با معیار مصرف , بدور مایحتاج موتور ( کمپرسور ) را ارتقاء یا این که کاهش وارد میکنند . در حالتی‌که می‌خواهید داده ها بیشتری در قضیه کولرهای گازی اینورتر داشته باشید می توانید نوشته‌علمی مربوط بهکولر گازی اینورتر را مطالعه فرمایید .

شما در هنگام مطالعه مشخصان فنی دستگاه به EER دستگاه متبوع دقت نمائید ممکن است دستگاهی آمپر مصرفی مقداری داشته باشد و بازده سرمایشی ان به مقدار متبوع شما نباشد یعنی شما دستگاه ۲۴ هزار خریداری کردید البته بازده سرمایشی پایینتری داراست و بایستی طولانی تر کار نماید تا فضا شما خنک شود و منجر مصرف بیش تر از حد میشود .

گولرگازی

کاهش مصرف برق کولر گازی

گزینش مطلوب گنجایش دستگاه

کولری متناسب با گنجایش منزلتان گزینش فرمایید . با این کار می‌توانید تا ۲۰ درصد معیار مصرف برق دستگاه را کاهش دهید .

بدون شک بخوانید : هر آنچه بایستی در رابطه کولر گازی اینورتر بدانید

در حالتی‌که در واحدهای طبقه پایان بومی میباشید و بالی واحد شما پشت بام است به علت تابیدن نور و روشنایی گرم خورشید به سقف ساختمان در فصل‌تابستان و انتقال حرارت آن به واحد ذیل سقف نا فراروگریز بایستی به ازاء هر متر مربع از مساحت اتاق یا این که تالار برای مسکونی در میان ۷۰۰ تا ۸۰۰ و اداری و تجاری ۹۰۰ – ۱۲۰۰ ( BTU گنجایش برودتی در لحاظ بگیرید البته در حالتی‌که در طبقات میانه ساختمان بومی میباشید به ازاء هر متر مربع می‌توانید برای مسکونی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ و اداری و تجاری ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ BTU گنجایش برودتی برای کولر گازی اسپلیت مایحتاج خویش در لحاظ بگیرید .

دمانی مطلوب کولر گازی

به کارگیری از دمای مطلوب کولر گازی

یک عدد دیگر از خط مش های کاهش مصرف برق کولر گازی این است که اسپلیت خویش را در دمایی تنطییم فرمایید که نقطه آسایش شمارا مهیا نماید و در حالتی‌که دستگاه بیش تر از آن کار نماید شما حس لرز و سوز و سرما می‌کنید و مصرف کولر شما به دلیل بیش تر کار کردن کمپرسور دستگاه که دمای مطلوب برای آن گزینش نکردید مصرف برق شمارا بالا می برد .

معمولا دمای مطلوب جهت کولرهای گازی در میان ۲۴ سکو سانتیگراد تا ۲۶ سکو سانتیگراد است . و با تهیه و تنظیم این دما کولر گازی شما سریعتر گوشه و کنار را به ان دما می رساند و ترموستات آن کار کرده و کمپرسور دستگاه خاموش میشود و در زمان به کارگیری شما کمپرسور با کمترین کارکرد میتواند گوشه و کنار شمارا خنک نماید .

تعمیر کولر گازی

از تندرست بودن دستگاه مطمئن گردید

مشکل ها فنی فراوان متعددی وجود دارا‌هستند که می‌توانند منجر شوند کولر گازی شما نا کارآمد کار نماید . به همین جهت کولر گازی برای این‌که بتواند دمای گوشه و کنار را تا دمایی که شما تهیه و تنظیم نموده اید ذیل بیاورد بایستی دوره و انرژی برق بیشتری مصرف نماید و همین فرمان منجر بالا رفتن مبلغ قبض برق شما خواهد شد

صد رد صد بخوانید : کولر گازی ایستاده|تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی پرتابل چیست؟

البته شایسته ترین خط مش این است که سالی یک توشه کولر گازی خویش را به یک کارشناس سپرده تا با باز‌نگری ظریف مطمئن گردید تمامی چیز به خیر کار می‌کند .

خدمت کولر گازی

کولرتان را به طور زمان ای خدمت فرمایید

در حالتی‌که غربال هوای کولر گازی یا این که کندانسور کولر شما آلوده و کثیف باشد منجر به‌وجود داخل شدن فشار اضافه به کمپرسور کولر گازی شما خواهد شد و در سود مصرف برق ارتقاء پیدا می نماید . همینطور وقتی که غربال شما آلوده و کثیف یا این که مسدود باشد ذرات آلوده و کثیف آن شاید به باطن شبکه برگشته که منجر کاهش همت و اضافه شدن معضلات در آتی می شود .

براین اساس هر از تعدادی گهگاه فیلترها را عوض فرمایید و پنل فرنگی را خدمت فرمایید با این کار می توانید ترازو مصرف برق کولرتان را تا ۱۰ درصد کاهش دهید . . در همین ارتباط مقاله

شیوه خدمت کولر گازی را مطالعه فرمایید .

ترموستات کولر گازی

برای خودتان ترموستات قابل طرح ریزی بگیرید

ترموستات وسیله ای است که جهت تنطیم دمای دور و بر . یک ترموستات قابل طرح ریزی منجر مراقبت دمای مطلوب در وقتی که خانه میباشید می شود . وقتی که شما برای تعدادی ساعت خارج از خانه میباشید , علتی نیست که دمای خانه مطلوب باشد . پس شما با طرح ریزی این ترموستات فرمانی صادر می کنید که کولر گازی در طول عدم نیاز شما خاموش شده یا این که با دستکم کارکرد شفاف باشد .

نصب درست کولر گازی

کولرتان را در جای مطلوب نصب نماید

گزینش محل مطلوب برای نصب کولر گازی از اهمیت فراوان بالایی برخوردار است . با نصب درست کولرتان در محل مطلوب می توانید اضافه از آنچه توقع دارید از همت ان فایده ببرید . نصب ناصحیح کولر گازی علاوه بر این‌که منجر ساخت مشکل ها گوناگون برای دستگاه می شود منجر ارتقاء مصرف برق کولرتان هم می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *