سیستم لوله کشی روکار برق و اتصالات آن

سیستم لوله کشی روکار برق و اتصالات آن

– درسیستم لوله کشی روکار همه اتصالات بایستی از مدل پیچی باشد و بوسیله پیچ و مهره و بوشن و زانو و سه رویه به یکدیگر متصل شود . سفت کردن لوله ها بایستی بوسیله لوازمی انجام گیردکه باعث زدگی و یا این که فرورفتگی آن نشود .

لوله کشی روکار

محل و فاصله بست های لوله های روکار

– محل و مسافت بست های لوله های روکار بوسیله مهندس ناظر تاسیسات برق دقیقاً در کارخانه گزینش میشود لکن درهرصورت مسافت بست ها نباید از ۴۰ سانتی متر کمتر واز۱۰۰ سانتی متر اضافه باشد . بست ها بایستی بوسیله رول پلاگ و پیچ به دیوار یا این که سقف سفت شود . این نوع بست ها بایستی دو پیچه و از انواعی باشد که لوله با دیوار یا این که سقف تماس پیدا نکند و دستکم ۶ میلی متر با آن مسافت داشته باشد . در مواقعی که لوله بر روی تراز فلزی نصب می شود بایداز پیچ های فولادی منحصر فلز استعمال شود و در شرایطی‌که که لوله در روی تراز چوب نصب شود پیچ های منحصر چوب بایستی به کار رود . به کارگیری از میخ به خواسته سفت کردن لوله ها , باکس های تقسیم , لامپ ها و غیره مجاز نیست .

لوله های برق ) از جمله لوله فولادی برق یا این که لوله pvc ) , در سقف کاذب نباید روی رابیتس نصب شود بلکه این نوع لوله ها را بایستی از سقف اساسی عبور بخشید . در شرایطی‌که که همه لوله های برق چه بسا المقدور از کف اتاق ها عبور داده شود از حیث جراحت دیدگی اضافه مصون خواهد بود .

لوله کشی روکار

اتصال لوله کشی به دستگاه های دارای لرزش

اتصال لوله کشی به دستگاه های دارنده لرزش ( مثل موتور ) بایستی به یاری لوله های فولادی نرم با بوش های مطلوب , که دستکم ارتفاع آن ۲۰ سانتی متر باشد صورت پذیرد .

– در لوله کشی روکار در شرایطی‌که که از لوله های فولادی سیاه استعمال شود , همه لوله ها , باکس ها , و بقیه وسایل مربوط بایستی با یکپارچه رنگ ضد زنگ و یا این که رنگ ثانویه پوشانده شود . نصب لوله های فولادی سیاه در مکان های خیس , یا این که در بیرون ساختمان ها ( فضای آزاد ) مجاز نخواهد بود .

– در سیستم لوله کشی روکار در مکان های خیس باطن ساختمان ها , لوله کشی روکار بایستی به طوری صورت پذیرد که در میان همه لوله ها , باکس ها و بقیه اسباب مرتبط با آن و دیوار یا این که تراز اتکایی دستکم شش میلی متر مسافت وجود داشته باشد .

لوله کشی روکار

آشنایی با لوله کشی روکار ضد انفجار

در فضا های مخاطره آمیز که ساخت جرقه , قوس الکتریکی و دمای بالا خطر ساز است مثل محل هایی که گازهای محترق و قابل انفجار , بخارهای هادی جریان برق , مواد نفتی , حرفه های قابل اشتعال آویزان درفضا مثل آن موجود هست , بایستی همه لوله کشی های برق براساس طبقه بندی ها و استانداردهای وزارت نفت , یا این که یکی‌از استانداردهای شناخته شده در میان المللی مثل کمیته در میان المللی الکترونیک ( IEC ) و NFPA70 صورت پذیرد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *